مناسبت ها

من عاشق ایرانم و ایران تنها سرای من است

۱۳۸۹ اسفند ۱۱, چهارشنبه

شخص اول مملکت!؟ (مقاله ای از شهرام همایون)




احمدی نژاد کیست؟ معلم ساده ای که ناگهان ـ بدون داشتن شرایط لازم، به «شخص اول مملکت ایران» تبدیل می شود؟
نه من اشتباه کردم و نه شما اشتباه خواندید احمدی نژاد امروز، شخص اول ایران است. هرکس، هرچه می خواهد بگوید او نشان داده که تا در به انجام کارهایی است که دیگران از عهده آن برنمی آیند. او اولین رییس جمهوری است که برای رهبرش «تره» هم خرد نمی کند. و قادر است رسماً «پایان دوره ی امام راحل» را با نسبت دادن فرمایشات حقه شان ـ «به زمانی معین» اعلام کند.
این محمود احمدی نژاد است که می تواند علیرغم میل قوه ی قضاییه گروگان آمریکایی را آزاد کند، برخلاف نظر رهبری ، معاونش را به پست مهم تری با عنوان مشاور و رییس دفتر بگمارد، قوانین مجلس را اجرا نکند و خلاصه توی دوربین زُل بزند و بگوید ما خواستار مذاکره با آمریکا هستیم؟! و اصلاً انگار نه انگار که این آمریکا ، همان شیطان بزرگ است، این آمریکا، همان کشوری است که «امام راحل» گفتگو با سران دولتش را قدغن کرد و رییس دولت موقت، مرحوم مهدی بازرگان بر سر یک مذاکره معمولی با یکی از دولتمردان آمریکا، جایگاه خود را از دست داد.
 بله، احمدی نژاد امروز «شخص اول مملکت» است که می تواند علیرغم مصاحبه مطبوعاتی سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با صدور حکم سنگسار برای سکینه محمدی ، اعلام کند که چنین حکمی اساساً صادر نشده است.
اما ـ این شخص اول مملکت مشغول انجام چه «مأموریتی » است؟ نگاهی به حضور او در صحنه سیاسی جهان بیاندازید. گویی به پیشواز «دردسر» می رود، حرف می زند تا دردسر درست کند: یکروز از هولوکاست می گوید یکروز از دخالت آمریکا در انفجار برج دوقلو. در مقابل «تحریم» ها، پوزخند می زند و آنرا مایه مباهات دولتش می داند و انگار آمده است تا موانع موجود در راه «یک اتفاق» را ازمیان بردارد البته نه به نفع ملتش که در رضایت دشمنان.احمدی نژاد، شخص اول مملکت ایران شد. یعنی رسانه ها ، یعنی
CNN
یعنی
NBC
یعنی
FAX
احمدی نژاد را شخص اول مملکت کردند تا او حرف هایی بزند که مانع از راه یک اتفاق برداشته شود. او مأموریت دارد تا همه ی موانع موجود را در یورشی به ایران از بین ببرد، اما باید آنقدر بگوید و بگوید که مخالفان شدت عمل علیه ایران، با موافقان گزینه «حمله ی نظامی» هم آوا شوند.
«شخص اول مملکت» وظیفه دارد زمینه را آنقدر مساعد کند که درست مانند حمله به بغداد ـ که عراقی ها برای سربازان آمریکایی، در خیابان می رقصیدند ـ ایرانی ها فرش قرمز برای مهاجمان پهن کنند.
امروز احمدی نژاد وظیفه دارد تا به قدر لازم دلیل و برهان به دست بدهد که باید کار را یک سره کرد و از همین روست مردک بی دانش و یاوه گویی ـ از میان یکصد و نود هیئت سیاسی در سازمان ملل ـ می شود «چهره ی شاخص» که روزنامه نویس ها برای گفتگو با او سر و دست می شکنند، او باید «چهره» شود چرا که تنها در این صورت است که هر لاطائلات او می تواند دلیلی محکم برای حوادثی باشد که «قرار است اتفاق» بیفتد.
درست مانند بازیکن فوتبالی که ـ مدام به سوی دروازه ی خودی «شوت» می کند ـ احمدی نژاد اما با مجروح کردن مدافعان خودی ، زمینه را برای گل زنی حریف آماده می کند.
در تاریخ ایران ـ کم نبودند کسانی که یک شبه شاخص شدند، قد و قواره ی لازم را برای انجام مأموریتی که داشتند ، پیدا کنند.

شهرام همایون ـ روزنامه نگار
چاپ شده در هفته نامه فردوسی امروز

۸ نظر:

  1. آیت الله وحید خراسانی:

    ایشان (آیت الله خامنه ای) همه حرف هایشان درست است...

    http://salehat.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=74:1389-07-23-09-50-11&catid=45:nazar-bozorgan

    پاسخحذف
  2. موافقم كاملا هم موافقم استدلال منم همين هست

    پاسخحذف
  3. شهرام جان
    کاملأ با تو نازنین موافقم. اگر احمدی نژاد و تهدیدات اتمی او در مقابل اسراییل نبود ، امروز اسراییل چنین مکانی را در جامعه جهانی نداشت. اگر تهدیدات او نبود ، امریکا و اروپا کجا میتوانستند به کشورهای نمفت خیز و پر از انرژی خورشیدی ، قراردادهای هنگفت انرژی اتمی ببندند؟؟؟؟؟
    احمدی نژاد در مسیر اربابانش حرکت کرده و میکند و امریکا و غرب (بخصوص انگلیس) هدف اصلی شان را که نابود کردن و تقسیم ایران است هنوز بعد از سی و دو سال از برنامه کاری خود حذف نکرده اند.
    ولی ما هستیم
    شهریار - آخن

    پاسخحذف
  4. احمدی نژاد به این دلیل قدرت اول را دارد، چون نماینده سپاه است. این سپاه است که دیگر ارزشی برای روحانیت قایل نیست، چون چیزی که رزیم را سر قدرت نگه داشته دیگر پایگاه مردمی روحانیت نیست بلکه سرنیزه است. لذا چون ایت اله ها خود نیروی نظامی ندارند و ملت هم دیگر برای آنها ارزش قایل نیست، عملا قدرتی ندارند. غرض کنیم احمدی نژاد چنین ماموریتی داشته باشد، چرا سپاه جلوی او را نمیگیرد که اگر حرف شما درست باشد باید امپراتوری سپاه نیز در نهایت بهم بریزد. در ضمن فراموش نکنید خود احمدی نژاد از حمله نظامی غرب میترسد، چون مرگ خود او هم خواهد بود. ایشان چرا با حمله آمریکا با لیبی بشدت مخالفت کرد، چون میترسید این کار که از غرب بیایند برای کمک به مردم یک کشوری به دیکاتور آن حمله کنند مرسوم شود و بعد از لیبی احتمالا اینکار در قبال ایران نیز اجرا شود.
    سرکشی رژیم با غرب تنها به این خاطر است که این رژیم ماهیتا با بحران زنده است، ولی از خط قرمزها عبور نمیکند و هر وقت خطر حمله پیش آید بموقع جا می زنند. در ضمن فراموش نکنید غرب دیگر توان و میل حمله به یک کشور دیگر آنهم به بزرگی ایران را نداردپ، و همین واقعیت باعث شده احمدی که اینرا میداند کمی گستاخ تر از معمول شود، امری که شما را به این اشتباه می اندازد که شاید احمدی قصد (ماموریت) دارد راه را برای حمله نیروهای غربی به ایران باز کند. احمدی از این بازی استفاده های زیادی میبرد، از جمله اینکه پز میدهد که ما چقدر قدرتمند شده ایم که میتوانیم قدرتها را به چالش بکشیم و کسی جرات حمله به ما را ندارد. نکته آخر ینکه از این توهمات باید بیاییم بیرون که فکر کنیم در جهان هر اتفاقی می افتد در راستای منافع کشورهای غربی و با صحنه سازی آنها صورت میکیرد. قدرت آنها نیز محدود است. آنها تاریخ نمی سازند ولی سعی میکنند بر روال آن بنفع خودشان تاثیر بگذارند. اوباما از انقلاب مصر غافلگیر شد و با روسای اطلاعاتی خود نیز یک دعوای مفصل داشت که چرا شرایظ مصر را از قبل پیش بینی نکرده بودند.

    پاسخحذف
  5. اقای همایون حرفی تازه بزن اینا رو که خودمون هم می دونیم...

    پاسخحذف
  6. منظور از
    FAX
    همون Fox news هست دیگه....

    پاسخحذف
  7. bar pedare akhond va khond zade lanattttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttttt

    پاسخحذف
  8. من فکر میکنم که احمدی نژاد یک مهره ی بسیار بازیگر است که کل نظام با علم کردن او, قصد فریفتن و خریدن زمان از غرب و دنیا را دارد.مشغول کردن دنیا به اینکه یک شخصی از درون نظام پایه های آنرا لرزان میکند,بهترین حیله ی در انتظار گذاشتن دولتهاست.نباید گول ظاهر را خورد.نظام تا دو سال دیگر مهره ی دیگری را رو خواهد کرد.اگر لازم باشد به دو سال هم نمیکشد , با سیاه بازی او را استیضاح میکنند و روز از نو روزی از نو و بازیگری تازه...... سیاه نشید...نفتی نشید دوستان

    پاسخحذف