مناسبت ها

من عاشق ایرانم و ایران تنها سرای من است

۱۳۸۹ اسفند ۱۶, دوشنبه

گزیده سخنان آقای شهرام همایون در برنامه 15 اسفند ماه2569 ایرانی


اعلام مواضع جنبش ملی ما هستیم در دومورد 1_اعتراض شدید به دستگیریها از آقای میر حسین موسوی وکروبی گرفته تا دیگر افراد دگر اندیش مبارز در داخل ایران.
2_حمایت از راهپیمایی روز سه شنبه 8 مارس روز زن در داخل وخارج از ایران
در ادامه آقای شهرام همایون از مقاله ای *شهرام همایون و انتفاضه پرچم*  در پیک ایران صحبت کردند که توسط فردی به اسم گئومات در پیک ایران منتشر شده  که بسیار منصفانه وشرافتمندانه به سابقه کار وحرکت جنبش ملی ما هستیم اشاره کرده ودر ضمن به انتقاد از موضعگیری آقای همایون در مقابل جنبش سبز پرداخته است.ایشان در پاسخ گفتند در این مقاله بطور کامل وجامع حرکت وسخنان ما هستیم را در مورد جنبش سبز در نظر نمیگیرد.در نظر آقای شهرام همایون دو جریان در ایران وجود دارد جریان اول معتقد است که حکومت اسلامی در این 32 سال امتحان خود را پس داده است وباید برود .جریان دوم که درنهایت تیز هوشی در شرایط کنونی معتقد است اینان که بعنوان حاکمان در صدر حکومت هستند لیاقت حکومت ندارند وباید این سران بروند وجایشان را به موسوی وکروبی بدهند یعنی یک جابجایی قدرت. آنان خود را اصلاحطلبان حکومتی نام گذاشته اند. در واقع این طیف به گونه ای دیگر به جهان نشان میدهد که مردم ایران خواستار سرنگونی حکومت نیستند و دنیا نیز هم آواز با این طیف حرکت میکند وآنان را در تمامی برنامه ها ورسانه هایشان حمایت میکند شعار مرگ بر دیکتاتور یعنی اینکه خامنه ای برود وکسی دیگری جانشین او شود.یعنی هدف سرنگونی نیست بلکه یک فرد برود وفرد دیگری در حکومت اسلامی قدرت را بدست بگیرد .اعضای حزب توده در این کار دخیل هستند وپیک نت هم از نشریات وحمایت کنندگان این حرکت فکری اصلاح طلبی است.این طیف دوم، کپی دوم جمهوری اسلامی است.
ایشان در مبحث بعدی به شرح حرکت لباس شخصیهای سبز در سایت بالاترین وفحاشیها وتوهینهای آنان در یک لینکی به نام *لجن پراکنی شهرام همایون در مورد مهندس موسوی وفرستادن ایمیل گروهی* پرداخت. در این لینک عکسی از یک ایمیل قرار داشت که به تفکرات آقای مهندس موسوی در یک سخنرانی اشاره کرده که ایشان چگونه به تاریخ قبل از اسلام وبزرگداشت فردوسی وپیرایش زبان پارسی حمله کرده است وآنرا سوغات بیگانگان دانسته بودند ودر قسمت کامنتها سبزهای لباس شخصی آقای همایون را مورد هتاکی وفحاشیهای خود قرار داده بودند.
شهرام همایون در ادامه میگوید که من به هیچ عنوان نه به شخص آقای موسوی ونه کروبی ونه هیچ شخص دیگری  توهین نکردم ونمیکنم ما برای موسوی احترام قائلیم ومعتقدیم که ایشان صادق در گفتار واعتقاداتشان هستند. فقط میخواهم از این افراد سوال کنم من بعنوان یک نفر مخالف در فردای آزاد ایران حق اظهار مخالفت دارم یا نه؟اینها هنوز به قدرت نرسیده اینگونه رفتار میکنند وای به حال زمانی که به قدرت برسند. ما در این تلویزیون تحمل همه را داریم ولی اینان حتی تحمل پرچم شیر وخورشید را ندارند.تلویزیون کانال یک از طریق کمکهای مردمی و حمایتهای آنان به این جا رسیده است واز هر حرکت آزادیخواهانه نیز دفاع کرده. تمامی سخنان ما این است که بت سازی نکنیم وعقل خودرا بکار بیاندازیم . این حرکت تعدیل میخواهد که یک جابجایی قدرت در ایران صورت گیرد حتی در سخنان آقای مهاجرانی که در لندن فقط وفقط به مبرا کردن آقای خامنه ای در مسائل مالی پرداخته بودند مشهود است و یکی از این جمله حرکتهایی است که ما باید به آن توجه کنیم .
موضع جنبش ملی ما هستیم خرد گرایی است .ما یک حکومت ایرانی میخواهیم و عملکرد تمامی رسانه ها از بی بی سی گرفته تا تلویزیونهای لوس آنجلس به طرفداری از این حرکت تعدیلی است. چرا جمهوری اسلامی با ما مشکل دارد ولی با این رسانه های سبز مشکلی ندارد؟ این سوالی است که هنوز برایش جوابی نیافته ام.ایشان در پاسخ یک بیننده که گفتند که مردم ما فراموشکار شده اند و 32 سال گذشته را فراموش کرده اند بیان داشتند که که خیر مردم ما مشکلشان فراموشی نیست بلکه سکوتشان وعمل نکردنشان است که این افراد میدان دار شده اند ومثال بالاترین نمونه کامل آن است.
ما باید در 29 اسفند با هر عقیده ومرامی که هستیم عکس دکتر محمد مصدق پیشوای ملت ایران ومحمد رضا شاه پهلوی را در کنار هم در یک تظاهرات بزرگ به نمایش بگذاریم در میان هزاران پرچم سه رنگ شیر وخورشید نشان.    
تدوین کننده: بانو آرتمیس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر