مناسبت ها

من عاشق ایرانم و ایران تنها سرای من است

۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

دفاع از مادر شهرام همایون یا دفاع از اخلاق:



یکی دو روز پیش نوشته ای از بانو مسیح علی نژاد دیدم که در آن نوشته چنین نوشته بودند که چرا خود را سرگرم دفاع از مادر شهرام همایون و مهران مدیری نموده اید و زندانیان را به فرتموشی سپرده اید که در این راستا از تنی چند از آنها هم نام برده بودند.
در این نوشته من قصد دارم به عنوان یکی از آنها که به دفاع از مادر آقای همایون برخواستم پاسخی به بانو مسیح علی نژاد بدهم. بانو علی نژاد در آن فیلم کذایی آنچه بیش از همه مورد حمله قرار گرفت نه آقای همایون و مادر ایشان و نه سایر لس آنجلس نشین ها بودند، در این فیلم کذایی اخلاق که بن مایه فرهنگ هر کشوری هست مورد هدف قرار گرفت در آن بی اخلاقی به تمام معنا ترویج می شد و در آن بخشی که به مادر آقای همایون توهین نمودند ترویج بی اخلاقی به منتها درجه خود رسيد و برای همین این قسمت به عنوان کانون نکوهیدن مدیری انتخاب شد.
 در بین ایرانیان مادر از دیر باز جایگاه ویژه ای داشته و دارد چنانکه ماندانا مادر کوروش در تاریخ ما نقش ویژه ای را بازی نموده است و مورد احترام همگان است. شاید کمتر زمانی شما در نوشتارها و در مقالات از نقش بزرگِ مادران اثری ببینید اما به واقع تا نیکو مادری نباشد هرگز نیکو پسر و دختری پا نخواهد گرفت و این را به وضوح همه می دانند و از برای همین به مادرانشان احترام فوق العاده ای قایلند و این دلیل آن شد که حتی بسیاری از آنان که شهرام همایون را نمی شناختند یا با او اختلاف نظر داشتند نیز به پشتیبانی از او به نکوهیدن مهران مدیری پرداختند.
این فقط یک دفاع از مادر آقای شهرام همایون نبود بلکه دفاع از با ارزش ترین داشته جامعه یعنی اخلاق بود، بانو علی نژاد اگر در جامعه ای اخلاقیات نابود شود دیگر در آن جامعه سنگ روی سنگ بند نخواهد شد و نه تنها شهرام همایون و مادرش مورد حمله واقع می شوند فردا در انتظار آن باید بود که تک تک ما مورد حمله واقع بشویم  و این حمله از سوی افرادی چون مهران مدیری که شناخته شده نیز هستند نخواهد بود بلکه از سوی همسایه دیوار به دیوار خانه مان رخ خواد داد. آیا تجاوزهایی که در زندان ها صورت گرفت اگر این تبلیغ بی اخلاقی ها ادامه یابد به همانجا محدود خواهد ماند یا فردا در درون خانه هایمان نیز رخ خواهد داد؟  

راه ایرانی

۶ نظر:

  1. برو بابا حوصله داری. حالا یک کمدین هم باید بشه نماد اخلاق. جمع کنید بابا این بساطتون رو.

    پاسخحذف
  2. وطن فروشی با مادر فروشی هیچ فرقی ندارد. ضمناً مگر کسی به توهین هایی که همین جناب مظلوم به افراد مختلف کردند خرده ای گرفت.

    پاسخحذف
  3. من کلاً با مواضع مسیح علی نژاد موافق نیستم ولی در این مورد با او موافقم. این بحث بیش از حد حاشیه ای است. اگر جامعه ای با اخلاق باشد هیچ هجوی نمیتواند آن را بی اخلاق کند.

    پاسخحذف
  4. be nazare man dar kole barnameye mehran modiri shayad tanha bakhshi ke moshkel dasht va eterazati behesh hast hamin bakhshe forooshe madar hastesh va albate dar in barname mostaghiman kesi eshare nemikone ke madare shahram homayoon morede nazare. shavahedi hast vali kesi mostaghiman be madare shahram homayoon tohin nakarde. agar na baghiyeye mavaredi ke dar in barname matrah mishe shayad beshe goft kamelan montavegh ba vagheiate kheily az shabakehaye losangelesist. be jaye inke kolle barname ro taghbih konim mishe be bakhshe forooshe madar enteghad kard va az baghieye barname esteghbal kard. agar be jaye canalhaye losangelesi boodam be jaye bozorg kardane bakhshe madar az baghiyeye ghesmathaye doroste barname estefade mikardam va dar ayneye barname eshkalate khodamo mididamo say mikardam eslaheshoon konam!!!!!!

    پاسخحذف
  5. من الان چندساله تو تهران دعوایی تو خیابون ندیدم که توش حداقل یکی از طرفین دعوا و بیشتر مواقع هردو از فحشهای رکیک به خواهر و مادر طرف مقابل استفاده نکنن. تو صحبتهای محاوره ای پسرهای جوون بارها شنیدم که بدون هیچ خجالتی همون واژه ها نقل میشه. تو کامنتهای اینترنتی میبینیم که درصد زیادی از نویسندگانشون از الفاظ رکیک توهین به مادر استفاده میکنن. حالا چی شده که همونها اینجا مدعی حق و حقوق مادری شدن؟ البته منظورم این نیست که شما جزو اون دسته هستی ولی مطمئنا تعداد زیادی از مخالفین برنامه آقای مدیری که بحث توهین به مادر رو علم کردن حتی تو کامنت هاشون به مادر ایشون توهین میکنن!!! کلاهتون رو قاضی کنید لطفا. فکر نمیکنید این قضیه که تو این مجموعه طنز به مقام مادر توهین شده بهانه است برای یک انتقاد بی اساس؟

    پاسخحذف