مناسبت ها

من عاشق ایرانم و ایران تنها سرای من است

۱۳۹۰ مهر ۱۹, سه‌شنبه

کاری کن که از بغض سید علی، ملت کنه نگاه بی بی سی


در این مدتی که نمی نوشتم سخت درگیر کارهای روزمره زندگی بودم و وقتی نداشتم که بنویسم اما خبرها را همچنان پیگیر بودم و در این میان خبری در مورد  بی بی سی بود که امروز به آن می پردازم.
بی بی سی بنگاه خبر پراکنی بریتانیای بزرگ، شبکه ای ظاهرا مستقل است که بودجه اش را وزارت خارجه انگلستان تامین می نماید. اما خوب حالا ارتباط این بی بی سی با سید علی چیست که نام  بی بی سی را من به کار بردم.
زندگی بر اساس حساب دو دو تا چهارتا می چرخه و هیچ جای اون از این حساب خارج نمی شود حالا بر هیمن اساس من ارتباط  بی بی سی را با سید علی بررسی می نمایم.
عده ای از ما ایرانی ها که نمی دانم کمند یا زیاد، این آخوندها را احمق و نادان و بی عرضه فرض می کنیم و بر هیمن اساس فکر می کنیم که این افراد در عین حماقت حرفی را می زنند بنابراین در اون دغل و شیله پیله ای نیست اما غافل از این سخن یکی از بزرگانیم که من نامش یادم نیست " نخستین روحانی یا همون آخوند نخستین شیادی بود که به نخستین فرد ساده دل برخورد." خوب حالا این سخن را در همین جا رهایش می کنیم و می رویم سراغ همان اندیشه که می گوید "یک آخوند یک احمق است" و به بررسی درستی یا نادرستی آن می پردازیم.شاید برای رسیدن به پاسخ این پرسش باید بپردازیم که چرا آخوندها به  جای اینکه نام تلویزیون های ایرانی در خارج را بیاورند نام بی بی سی را چپ و راست می آورند و آنرا چون دشمن شماره یک خود نشان می دهند و این در حالی است که بی بی سی پس از روی کار آمدن جمهوری اسلامی باعث آغاز یا تشدید هیچ حرکت اعتراضی در ایران نشده است.
خوب پاسخ پرسش
جمهوری اسلامی اشغالگر ایران به خوبی می داند مردم از آن تنفر دارند بنابراین بهترین استراتژی برای بقا چیست؟ دقیقا ایجاد دشمن، اما این دشمن باید خصوصیاتی داشته باشد
1-    تنها در ظاهر اندکی دشمن باشد. با برخورداری از این شرط مخالفین تصور خواهند کرد که این دشمن یک دشمن واقعی برای جمهوری اسلامی اشغالگر است و در نتیجه به جای دنبال دشمنان واقعی رفتن در خواب خوشی فرو می روند که نتیجه ای جز عدم تحرک و نا امیدی ندارد
2-    دارای ریشه ایرانی نباشد. اگر دشمنی که جمهوری اسلامی می سازد دارای ریشه ایرانی باشد با دو مشکل برخورد می کند نخست آنکه دیگر دامنه مانورش به اندازه اکنون در مورد وابستگی معترضین به بیگانگان باز نیست . دوم اینکه یاتن چنین دوستی در بین ایرانیان بسیار مشکل است زیرا هیچ یک دارای آنچنان منافع مشترکی با جمهوری اسلامی نیستند که نبود جمهوری اسلامی باعث کاهش منافعشان شود و بر فرض هم اگر چمهوری اسلامی به گروهی یا کسی چنین پیمانی بنئئ هر آن ممکن است آن گروه یا کس از دوستی واقعی به دشمنی واقعی برای جمهوری اسلامی تبدیل شود.
خوب برای ایجاد اعتبار در این رسانه در بین مخالفین هم باید راهی اندیشید بهترین راه چیست؟ درست است برای جمهوری اسلامی که می داند مردم ازش تنفر دارند و هر آنچه گوید خلافش را در صورت امکان انجام می دهند بهترین راه این است که بر علیه دشمن خود ساخته تبلیغ کند بنابراین مخالفین با تصور اینکه این آخوند خنگه و شیله پیله ای ندارد به سمت بی بی سی کشیده خواهند شد ابته گاهی لازم است پیاز داغش زیاد بشه و چند تایی هم با این عنوان بازداشت بشوند.
حال برای اثبات این داستان دو نمونه از تظاهرات های ایران را می گذارم که بی بی سی نه نقشی در آنها داشته و نه حتی خبرهایشان را پخش کرده بلکه این تظاهرات ها توسط یک رسانه ایرانی در خارج سامان داده شده است.
خوب حالا به نظر شما آخوند احمق است یا شیادی که آن بزرگ گفته است؟

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر