مناسبت ها

من عاشق ایرانم و ایران تنها سرای من است

۱۳۸۹ دی ۵, یکشنبه

آزادی بیان!



آزادی بیان طبق معمول همیشه در جامعه دیکتاتوری زده ایرانی بحث داغی را به راه انداخت. اقدام اخیر بالاترین در مسدود کردن بیش از 200حساب کاربری باعث ایجاد حمله های شدید به مدیریت این وب سایت شد و مدیریت وب سایت بالاترین را دیکتاتور، بسیجی و.... خطاب نمودند.
برای من که فردی هستم که چند ماه است در بالاترین فعالم بسیار جالب است که موضوعات بالاترین برای افرادی که عضو بالاترین نیستند جذابیت زیادی داشته و آنها هم وارد بحث های مرتبط با این وبسایت در فیس بوک می شوند و جالب آنکه آنها نیز به ابراز نظر می پردازند و به تحلیل عملکرد مدیریت  بالاترین می پردازند.
من در این نوشته سعی بر آن دارم تا از تجربه های خودم در مدت حضورم در بالاترین و نظرم را در مورد این حرکت مدیریت بالاترین و کاربران این وب سایت بیان نمایم.
از روز اولی که توانستم در بالاترین فعالیت نمایم در زیر لینک هایم با رای های منفی روبرو گشتم که با توجه به قانون های بالاترین این منفی ها غیر قانونی محسوب می شد اما بعضی از کاربران لطف می نمودند و به لینک های من این منفی ها را می داند و من هم چون کاری از دستم بر نمی آمد تنها به امید یافتن یارانی در بالاترین و اینکه لینک هایم حداقل توسط عده ای باز دیده می شود به کارم ادامه دادم تا بحث حذف لینک های حاوی توهین به دین پیش آمد و دیدم که یک عده تند تند لینک می دهند و آن را نادرست و دیکتاتورمآبانه می دانستند و این دقیقا همان رفتاری بود که با ما در تالارهای گفتگویمان در مسنجرهای بیلوکس و پالتالک می کردند چرا که ما هم در آنجا می گفتیم نقد دین آزاد اما توهین به آن ممنوع و در کل توهین به هر اندیشه و تفکری را نادرست می پنداشتیم و می پنداریم و تنها راه به چالش کشیدن هر اندیشه و تفکری را در انتفاد همراه با احترام می بینیم.
هنوز بحث حذف لینک های حاوی مطالب توهین آمیز به مذهب پایان نیافته بود که جریان بسته شدن حساب بیش از 200 کاربر خبرساز شد و باز داستان دیکتاتور خواندن و فحاشی به مدیران وبسایت بالاترین آغاز گشت و کاربرانی شروع به دادن لینک هایی در پشتیبانی از آزادی بیان کردند و عده ای هم بالاترین را به دلیل حذف دوستانشان تحریم کردند(البته در این میان شاید عده ای هم بی گناه و اشتباها حسابشان بسته شده باشد) اما این کدام آزادی بیان است که این کاربران از آن پشتیبانی می کنند وقتی من اسامی کاربران را دیدم شناسه عده ای از آنها برایم آشنا زد و چون به لینک هایم سر زدم دیدم درست است اینها همان افرادی هستند که به لینک های من منفی های غیرقانونی می دادند تا مبادا کسانی لینک من را ببیند یا به صفحه اول بیاید و اگر منفی هم نداده بودند در پای نوشت به توهین و تهمت زدن پرداخته بودند.
امروز که این مطلب را می نویسم نیز لینکی را دیدم که در آن یک کاربر را نفوذی رژیم خوانده بود و خواهان هک و حذف آن فرد شده بود و من ماندم و معنای آزادی بیان؟
در حال حاضر به نظر من فضای بااترین بسیار بهتر از قبل شده است البته نه به این علت که دیگر کسی نیست که به من منفی بدهد چون هنوز از این افراد در بالاترین یافت می شود اما نوع لینک ها بیشتر لینک های خبری سالم شده است تا لینک های جعلی و دروغین.
در آخر نیز پیشنهادی برای مدیران بالاترین دارم اگر برایشان امکان پذیر است امکانی را فراهم کنند تا علاوه بر آدرس لینک، عنوان آن نیز بررسی شود و در صورت تکراری بودن آن در میان لینک های حداقل 8 ساعت گذشته اجازه انتشار آن را ندهد یا در آغاز لینک های مشابه را به کاربر نشان داده تا اگر کاربر مشاهده کرد که لینکش قبلا گذاشته شده است به جای گذاشتن لینک جدید به همان لینک قدیمی یک رای مثبت بدهد و اگر لینکش قبلا گذاشته نشده بود با تایید فرستادن، آن را انتشار دهد.


                                                                                      راه ایرانی



۲ نظر:

  1. وقتی شما این وضعیت جدید بالاترین رو بهشت برین بدونید، دیگه چرا از وضعیت به وجود اومده ناراحت هستید؟؟؟
    همین الان با كلی ورق زدن به لینك شما رسیدم. فكر می‌كنید چند نفر بیكار با اینترنت سریع توی ایران هست كه فرصت كنن ده‌ها صفحه رو ورق بزنن تا به لینكهای مهم روز برسن.
    چرا؟ چون الان با حذف منفی و نظارت استصوابی این مدیران هستن كه تصمیم می‌گیرن چی داغ بشه و چی نشه.
    حتی دیگه روی منفی هم نمی‌نویسن كه اصلاً علتش چی بوده. احتمالاً فقط یه آپشن خواهند گذاشت به اسم منفی هردمبل‌بیل.
    لینكهای داغ كلاً یخ و همه مشابه هم شدن. نظرات هم كه در حد بله و نخیر شده. چون كسی جرئت نداره بیشتر حرف بزنه، اگه هم بزنه كه در جا پاك می‌شه.
    به نظر شما این بالاترین فعلی ارزش ادامه بحث در مورد اصلاحش هست؟ اصلاح توی بالاترین مثل اصلاح نظام اسلامی مدتهاست كه دیگه فایده نداره.

    پاسخحذف
  2. گرامی ار توجه کرده باشید من در آخر همین نوشته برای عدم تکراری بودن مطالب پیشنهادی داده ام که امیدورام توسط بالاترینیها دیده شود
    در مورد چند صفحه زدن و لینک های مفید را دیدن قدیم نیز به همین گونه بوده است و شاید شما لینک افرادی چون من را اصلا نمی دیده اید چرا که در قدیم حجم لینک داده شده به بالاترین بسیار بیشتر بود
    گرامی من بر این باورم که بالاترین هنوز راه درازی را در پیش داره تا بتواند لینک های با کیفیت را بخوبی پشتیبانی کند اما با تشابه دادنش به جمهوری اسلامی مخالفم و آن را یک سایت آزاد می دانم اما به هر روی گرامی یادمان باشد که در دموکرات ترین کشور دنیا هم شما باید به قانون احترام بگذارید و گرنه پلیس با شما برخورد می کند که تا اینجا از نظر من رفتار بالاترین با این عده چنین رفتاری بوده است

    پاسخحذف