مناسبت ها

من عاشق ایرانم و ایران تنها سرای من است

۱۳۹۰ اردیبهشت ۲۳, جمعه

چه کسانی به ایران خیانت کرده اند و می کنند؟



بیشتر افراد به مجاهدین خلق نگاهی نکوهش گر دارند چرا که آنان از عراق کمک مالی گرفته اند و در زمان جنگ به ارتش عراق کمک نموده اند اما پرسش اینست که آیا تنها باید آنان که به ارتش عراق یاری نمودند خاین به ملت خوانده شوند یا آنکه معیاری کلی وجود دارد مبنی بر خاین بودن هر فردی که به یاری بیگانگان برای نایودی ایران می شتابد؟
اگر معیار خاین بودن این معیار کلی باشد آیا من و شما خاین محسوب نمی شویم؟ با نگاهی ساده در سطح جامعه مان می توانیم خاینین بسیاری از این جنس بیابیم  آنان که در رادیو و تلویزیون های کشورهای بیگانه کار می کنند مگر جز خدمت به آن کشورها برای رسیدن به منافعشان حتی به قیمت نابودی ایران اقدام دیگری را مجازند که انجام دهند؟ و آنان که به این رادیو و تلویزیون های فارسی زبان بیگانه گوش فرا می دهند مگر در نهایت می توانند جز آنچه از سوی آنها تلقین می شود انجام دهند؟ اگر چشم هایمان را کمی بر تاریخ این سرزمین باز نماییم حتی خاینینی را خواهیم دید که در کنار دست من و شما در حال زندگی هستند و پس از انجام هر خیانت به دیدارشان می رویم و زیارت قبول به آنها می گوییم پس می بینید به گونه ای بسیاری از مردم کشور ما در زمره خاینین قرار می گیرند و این در حالی است که هر کس انگشت اشاره اش را به سوی دیگران گرفته و بلند بلند فریاد می زند "آی خاین!"،  
زمانی از چرچیل نخست وزیر انگلستان پرسیده بودند چگونه است که شما بر هند که بسیار از شما دور است توانستید مسلط شوید اما بر کشور کوچکی چون ایرلند که در نزدیکی شماست نمی توانید. چرچیل در پاسخ گفته بود برای تسلط به کشوری نیاز به دو چیز است اول اکثریتی نادان و دوم اقلیتی خاین، که در ایرلند این دو مورد یافت نمی شوند. اما کشور ما ایران این روزها به نظر می رسد بیش از آنچه که حتی برای تسلط چرچیل لازم می دانست، داراست بدین معنا که دارای اکثریتی خاین و اکثریتی نادان است با توجه به این شرایط این کشور چاره ای جز آن برایش باقی نمانده است که روزی در آغوش یکی از کشورهای قدرتمند بخوابد یا شاید هم در آغوش چندین کشور همزمان.
درمان درد نادانی و خیانت، تنها در بیان شفاف و بی پرده واقعیت است 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر